Nothing like us , DEL 6

 

 

DEL 6
Tidigare: På vägen hem cirkulerade många tankar i mitt huvud.
Ny skola , nya vänner , nya lärare , Chaz allt snurrade i hennes huvud och hon tyckte förvånasvärt mycket om Stratford.
När jag lagt i lakan i min säng la jag telefonen på laddning och öppnade laptopen som hade legat på det svarta sängbordet men som nu låg i mitt knä. Jag surfade in på twitter och kollade igenom den lite snabbt innan jag loggade ut och stängde den. Jag släckte lampan och tänkte på dagen men hann inte långt innan jag somnade.

När jag öppnade ögonen kikade solen in genom persienerna och jag fick kisa för att kolla på klockan som jag hade hängt upp på väggen igår kväll. Hennes ögon var knappt öppna när hon försökte kolla på klockan.
Klockan var redan 11.05. Hon reste sig ur den stora sängen gick till garderoben och tog nya underkläder och kläder för dagen , det fick bli ett vitt linne med texten 'Shit happens' på och ett par slitna jeans , när hon sakta traskade mot hennes badrum kom tanken på Chaz upp i huvudet , den snälla , och dessutom väldigt snygga killen som bodde två hus ifrån henne. Han var så snäll , hon ville verkligen lära känna honom mer. Hon kände sig töntig när hon kom på vad hon nyss tänkt. Hon drog på vattnet i duschen och när vattnet blivit bra temperatur hoppade hon in i duschen , hon hade i shampoo och balsam för att sedan tvåla kroppen och raka sig lite snabbt på benen. Hon gick ut ur duschen och lindade en handduk runt henne , hon gick ut till sängen där hennes rena kläder låg. Medans hon tog på sig dom plingade det till i hennes telefon. Hon tog på sig alla kläder och gick fram till mobilen på sängbordet , hon öppnade det nyinkomna SMSet och läste: Hey , lust att hitta på nåt idag? / Chaz ;) ett stort leende spreds sig på hennes läppar när hon svarade , Ja visst ! När och var? ;) / Madison
Hon gick in på toan och tog fram hennes sminkväska , hon sminkade sig snabbt med eyeliner och lite mascara lite röd/rosa läppglans fick pryda hennes läppar. Hon kollade sig snabbt i spegeln och konstaterade att hon sminkat sig ganska fint för en gångs skull. När hon öppnade persienerna insåg hon att hon inte var i San Francisco nå mer , snön låg prydligt på marken utanför hennes fönster . Hon stegade mot garderoben och hittade en vit stickad kofta och hon drog på sig den ovanför t-shirten innan hon tog sin mobil och gick ner för trappen mot köket. Hon skulle precis öppna kylskåpet när det slog henne. Hon hade inget att äta.. Hon tog fram 100-dollars sedeln hennes mamma gav henne igår , tog sin mobil och nycklar och gick ut i hallen , hon satte på sig sin svarta vinterjacka och hennes svarta fodrade Converse innan hon gick ut till bilen , startade den och rullade ut från uppfarten. Hon körde runt i stan ett tag innan hon hittade en mat affär , hon körde in på parkeringen och klev ur bilen. Hon låste den innan hon fortsatte gå mot dörrarna till affären. Hon gick in i affären tog en korg och plockade på sig det hon tyckte behövde , det fick bli lite mat , lite godis och 2 Ben & Jerrys och en stor cola flaska , innan hon gick och betalade , tog kassarna och ca 5 minuter senare satt hon i bilen påväg hem igen. Hon rullade upp på uppfarten framför hennes hus och gick mot dörren , låste upp den och stegade in i den stora hallen som var nästan proppfull med kartonger , hon suckade och ställde ner matkassen medans hon tog av sig ytterkläderna. Hon gick in i köket och plockade in maten innan hon bredde en macka och slukade den snabbt , hon var verkligen hungrig. Hon bredde en till och hällde upp ett glas juice innan hon gick in i vardagsrummet , tur att dom hade kopplat in Tvn ialla fall , hon letade länge innan hon hittade ett bra program , det fick bli Jersey Shore på MTV , hon hade alltid gillat det programmet fast hon tyckte det var lite överskattat. Det plingade till i hennes mobil , ett sms från Chaz antog hon , och rätt hade hon : Kan jag komma till dig typ nu? / Chaz . Hon svarade snabbt tillbaka : Ja visst , kom när du vill jag är hemma! / Madison Några minuter senare  plingade det  på dörren och hon gick med raska steg dit , hon öppnade och utanför stog Chaz och 2 andra killar stog brevid honom. 

Hon fick en liten shock av att han hade sällskap!

---------------------------------------

OO vilka är killarna?? ;) Nästa kapitel kommer  i helgen tror jag! Ska även börja med små collage numera kanske blir roligare o läsa då!

Om jag inte känner för nå annat ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback