Kapitel 1 - Getting Ready

PROLOG:

Cassie Walker är en vanlig 17 åring som lever livet i lilla Stratford. Hennes bästavänner är enligt henne Chaz Somers , Fly Smith och Ryan Butler.
Hon har långt mellan brunt hår och isblåa ögon.
Hennes fritid består mest av att spela hockey eller vara med vänner. Hon är en helt vanlig tonåring fast hon  är vän med självaste Justin Bieber. Hon har haft problem sen hon var 13 men vid 16 års ålder var det nog och hon tog tag i sitt liv. Hennes föräldrar jobbar mycket men de älskar henne mer än nåt annat eftersom hon är deras enda barn.  Läs mer om Cassies liv och hennes problem i den nya novellen jag valt att kalla: Love is hard. (tror jag? haha den får heta så iaf.) 

 

När jag vaknade hade fiskbensflätan jag sovit i blivit utdragen och allmänt ful så jag släppte ut det bruna långa håret och gick in i badrummet jag hade brevid mitt rum. Jag kollade mig i spegeln och konstaterade snabbt att jag behövde en ordentlig dusch. Jag tog snabbt av mig kläderna och satte på vattnet , det varma vattnet rann längs min kropp och när jag schmpoonerat håret och tvättat kroppen hade jag i balsam och rakade mig snabbt innan jag klev ur duschen och satte handuken som satt på handdukstorken runt kroppen . Jag rorkade mig snabbt innan jag gick ut till min garderob och satte på mig underkläder innan jag fortsatte rota i garderoben efter mina jeans shorts , när jag hittat dom tog jag snabbt på mig dom sen tog jag en blå ganska genomskinlig kortärmad skjorta och stoppade innan för shortsen. Det såg ganska tråkigt så jag tog fram mitt svarta flätade skärp och satte runt midjan. Med raska steg gick jag mot toaletten igen och denna gång sminkade jag mig lite lätt med puder , mascara och eyeliner , jag älskade att se naturlig ut inte 3 lager fondation och 1 kilo mascara. När jag sminkat mig bortstade jag tänderna för att sedan torka mitt hår och göra små lockar i topparna för att sedan kolla mig i spegeln och sedan gå vidare till sängbordet där min mobil låg jag tog upp den och tröck på meddelande ikonen och sedan på min och Chaz konversation .
''Hey Chazzy ska du göra nå idag? / Cassie''
Jag granskade meddelandet en snabbis innan jag tröck på skicka knappen.
Svaret kom snabbare än jag väntat mig jag log när jag såg svaret inte för att jag var kär i honom eller något sådant utan jag bara älskade att va med honom , Fly och Ryan.
''Nej, ska bara hänga med Fly och Ryan ,  vi ska träffas vid ishallen 12.00 häng på! / Chaz''

Jag började skriva ett svar som blev följande : ''Kommer absolut! see ya later / Cassie''

Jag gick tillbaka till garderoben och tog på mig ett par jeans istället då jag misstänkte att det skulle bli en lång kväll. Jeansen jag satte på mig såg nästan likadana ut som shortsen jag haft på mig innan bara det att dom inte var avklippta. Jag satte på bältet igen fast på jeansen sedan tog jag min mobil och gick ner i köket. Mamma och pappa var lyckligts vis inte hemma.
Inte för att jag inte älskar dom utan för att dom jämt är så jobiiga när jag säger att jag ska träffa Ryan och Chaz. Dom vet mycket väl att vi bara är vänner och ändå tjatar dom om vad vi ska göra och ler deras fåniga flin , nej nog med att tänka på Mamma och pappa.
Jag tog fram en bröd skiva , smör och ost innan jag bredde smör på brödet och la på en ostskiva över det. Jag gick och satte mig i TV rummet och satte igång Tvn det första som visades var reklam, vad annars? Jag kollade igenom kanallistan och bestämde mig för MTV och Awkward , jag var inget riktigt fan av Awkward men det var helt okej tidsfördriv. När jag ätit upp mackan gick jag upp på mitt rum igen och öppnade skrivbordslådan för att leta efter en penna , då jag så paketet ligga där längst in i lådan , jag tänkte efter en stund innan jag tog fram och öppnade det , i det lilla paketet låg 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ciggaretter. Jag funderade en stund innan jag stängde det igen. Jag kunde inte även fast jag var skit röksugen kunde jag inte , jag hade lovat Ryan , Fly och Chaz att inte röka igen och Fly hade också lovat så det var lika bra att skita i det även fast suget var starkt.
Min mobil plingade till och mina tankar avbröts , jag tog upp mobilen och låste upp den.
'Nytt Meddelande : CHAZ' stog det och jag gick in på det.
''Hey , tänkte bara höra om du vill gå till ishallen tillsammas? / Chaz''
Jag kollade klockan innan jag snabbt svarade :
''Sure kom hit nuuu / Cassie''
Det tog cirka 5 minuter innan det knackade på dörren.
Jag tog mobilen och rusade ner för trappan och när jag kommit fram till dörren andades jag som om jag sprungit runt kvarteret 3 gånger.
Men utanför stod inte Chaz utan Justin och där stog jag trött och utmattat efter maratonet ner för trappen som ett fån.
Oh hey , trodde du var Chaz därför sparang jag ner för trappen eftersom han hatar att vänta , ja du vet säkert. Jag pustade ut och han skrattade lite smått.
Det är lungt Cassie du behöver inte förklara dig.
Jag pustade ut. För att sedan skratta lite svagt.
Oj herregud kom in vettja!
Han steg in genom dörren och kramade om mig , först vart jag förvånad men sedan kramade jag tillbaka , jag vet inte hur länge vi stog och kramades men tillräckligt länge för att Chaz skulle komma och knacka på.
Hey Chaz! Sa jag och slängde mig i hans famn.
Jo hej på dig med Cassie. Sa han och kramade tillbaka.
-Tjena Justin! Sa han högt och gjorde nåt handslag med honom.
Jaha här står jag helt forever alone. Sa jag med ironi i rösten.
CASSIE! Sa dom båda i kör innan båda slängde sig på mig och kramade mig så hårt att jag nästan inte fick luft.
Ööj lite för hårt killar...
Sorry! Sa dom ännu en gång i kör.
- Så du ska med till Ishallen Justin? Sa jag och kollade på han med seriös min.
Sorry kan inte ska till mina morföräldrar men vi kan nog ses imorgon. Sa han och log så att hans vita tänder syntes tydligt.
Både jag och Chaz nickade innan vi sa hejdå och Justin åkte iväg.
Så ska vi gå? Sa jag till Chaz och log stort.

---------------------------------

Första kapitlet på nya novellen då! Säg vad ni tycker! Ska jag fortsätta på den här eller den gamla? Kommentera tack annars vet jag inte hur jag ska göra.. :/ Men kommer nog fortsätta på denna då jag tycker den är bättre. Jag har inte läst igenom kapitlet så det finns säkert massa stavfel och dåliga meningar haha! Men nu ska jag lyssna på musik byee :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback