Kapitel 3 - I think he likes you!

 Previous: När alla satt sig ner vid bordet vart det som vanligt Chaz och Fly brevid varandra eftersom dom antagligen satt och smyg höll hand under bordet. Mitt emot satt jag och Ryan och gapskrattade när vi pratade om hockey matchen igår men vi avbröts när Ryans mobil ringde.

'Ryan' Svarade han med sin vaniga ''telefon röst''.
Man hörde bara lite av rösten på andra sidan luren och man hörde Ryan säga att vi var på pizzerian och efter ett tag säga hejdå och lägga på.
''Vem var det?'' Bara för att jag är så nyfiken måste jag fråga.
''Det var Justin han ska komma hit en sväng''
Precis när han avslutat meningen kom våra pizzor så ingen hann säga något eftersom så fort pizzorna stod på bordet högg alla in och fyllde munnen med pizza.

Kapitel 3
När Justin kom in genom dörren hade han en One Piece med USA flaggan på sig samt ett par RayBan's och som vanligt ett par supras , som idag var svarta.
Tydligen hade ingen känt igen honom eftersom det inte var varken paparazzis eller fans utanför pizzerian , det gladde mig lite eftersom att vara vän med Justin Bieber kan vara ganska jobbigt ibland , och det måste vara ännu värre för Ryan och Chaz eftersom dom är hans bästavänner.
Jag hade ätit halva Hawaii'n och var redan proppmätt , medans alla andra hade ätit upp hela sina pizzor. Justin slog sig ner brevid mig och Ryan och eftersom jag satt längst ut vart det mest brevid mig. Han log stort mot mig innan han sa:
''Herregud Cassie du äter som en mus ju!'' Han log stort och jag suckade.
''Du får gärna ta det sista popstjärnan.'' Han visste mycket väl att jag var sur på honom när jag kallade honom poptjärnan så han visade en ledsen min innan han högg in i dom sista bitarna på min pizza.
''Så Ryan hur går det med Cassie då?'' Sa Justin med pizza i munnen och lutade sig över mig mot Ryan.
Ryan började skratta men svarade seriöst:
''Vi är vänner Justin det vet du.''
''Jo jag vet men jag älskar att reta dig för du blir så sur jämt Butsy'' Justin log sitt retsamma leende som mycket väl passade in just nu.
Alla började skratta och Justin tog en till bit av pizzan.
''Chaz?'' Den här gången var det Ryan som pratade.
''Ja Butsy?'' Jag fnittrade tyst åt deras fula smeknamn på Ryan och alla kollade på mig så jag slutade tvärt och log istället.
''När ska du och Fly erkänna att ni har nåt på gång då?'' Ryan log stort men Chaz såg inte lika gladn ut men inte arg utan mer små sur på Ryan.
''Ha-ha'' Han sa inte mer än så men hans retsamma leende visade att han tänkte på en mening att kontra med. Men hann inte långt förren Justin åter igen börjat prata.
''Cassie?''
''Aa?''
''Hej!'' Såklart Justins lilla skämt där man ska bli nyfiken och svara snabbt för att Justin verkar så seriös. Jag gjorde en min som sa ungefär 'Ha-ha as kul Justin' och han verkade fatta vad jag menade eftersom han började gapskatta , och det tog inte lång tid innan Ryan , Chaz och Fly också börjat skratta och där satt jag och tyckte det inte var kul för 5 öre.
''Förresten Justin hur kom du hit utan paparazzis och fans?'' Jag hade en seriös ton och han svarade till min förvåning seriöst tillbaka:
''Jag gick tidigare hemifrån så ingen var utanför och så ingen skulle följa efter mig.''
Alla ''Aha'ade'' i kör och Justin nickade innan han tog min Cola och drack upp det som var kvar i ett svep.
''Öj! Nu får du köpa en ny åt mig!''
''Oopps'' Sa han och log retligt innan han reste sig upp.
''Ska vi gå?''
Alla nickade och reste sig upp. Justin satt på sig sina RayBan's och jag skulle precis ta min jacka när jag kände två armar runt min midja och inte mer än en sekund senare låg jag på Justin's axel , som vanligt skulle han bära mig som om jag var 3. Han tog tag i min jacka och la den över andra axeln innan alla gick ut från pizzerian och till allas stora förvåning var det bara några enstaka fans utanför men inga paparazzis , Tur.
Justin som vanligtvis brukade stanna och skriva autografer och ta bilder vinkade bara lätt innan han gick mot sin bil.
Jag viskade i hans öra: ''Tjurig idag?'' och han viskade tillbaka:
''Ja när man har dig på axeln är släppa dig inte ett alternativ.'' Sa han just det där eller drömmer jag? Sa självaste Justin Bieber att han inte ville släppa mig.
Jag fnittrade till och han låste upp bilen och gick runt till passagerar dörren för att öppna den och sätta ner mig på sätet.
''Klarar Baby Cassie att sätta på sig bilbältet eller måste farbror Chaz hjälpa lilla damen?''
Jag skratttade och svarade självsäkert: ''Jag kan faktiskt själv.'' jag log stort och knäppte på mig bältet. Chaz , Ryan och Fly hade satt sig där bak och Fly satt bakom mig. Hon lutade sig fram och viskade i mitt öra: ''Jag tror han gillar dig'' jag vände mig hastigt om och såg att Fly log stort och blinkade med ena ögat. Jag började skratta och svarade: ''Tror inte det du!''
Vid det här laget satt alla 3 killarna och glodde på mig och Fly och båda ryckte på axlarna och skrattade. Dom kollade på varandra en sista gång innan alla ryckte på axlarna och Justin startade motorn. Alla satt tysta ett tag tills jag bröt tystnaden med att fråga: ''Vad ska vi göra nu då?''
Chaz svarade snabbt ''Hockey!'' och alla jublade högt.
Justin log stort och började köra mot Chaz hus.
Han stannade bilen utanför och beordade Chaz att han hade 5 minuter på sig att hämta sin hockey trunk. När vi några minuter senare kommit till Fly's hus sa han vänligt :
''Bara för att du är tjej får du 10 minuter.'' Fly log och lipade mot killarna brevid henne som såg lagon sura ut. Medans Fly hämtade sina saker satt killarna och pratade om nån basket match så jag tog upp mobilen och såg att jag fått sms från mamma där stod det:
'Hej gumman , jag och pappa måste jobba natt idag så du får vara ensam.. Förlåt men du får gärna ta dit Fly eller någon annan kompis. Puss / Mamma' Jaha ännu en kväll ensam.. Jag skulle precis svara när Justin ryckte mobilen ur min hand.
''Vem smsar du med?''
''Du får antagligen veta nu.'' Sa jag surt. Han började knappa på tangenterna på den rosa Iphonen och efter ett tags klickande lämnade han tillbaka mobilen han hade svarat:
'Okej , jag , Chaz , Ryan , Fly och Justin sover hos mig. Puss / Cassie PS. Det är Justin som skriver..' Jag skrattade högt åt att han erkände att det var han. Han log stort när jag kollade på honom och jag log tillbaka.
''Så!'' Sa Fly när hon hade öppnat bil dörren och satt sig i sätet där bak. Justin log stort och startade motorn och rullade ner för gatan mot vad jag trodde var Ryan's hus och ack så rätt jag hade för bara ca. 5 minuter senare stod vi utanför hans hus och Justin vände sig om och sa med ironi i rösten :
''Bara för att du är tjej får du 10 minuter på dig.'' Ryan gjorde en besvärad min och hoppade ut ur bilen. Någon minut senare kom han ut ur huset med hockey trunken på axeln och hoppade ca. En minut senare in i bilen och Justin startade för 3e gången motor'n på bilen och började åka mot mitt hus. Jag och Ryan bodde ganska nära varandra så endast några minuter senare stannade Justin utanför mitt hus.
''Ska jag eskortera bebis Cassie till huset kanske?'' Sa Justin medans jag knäptte upp bältet och jag svarade: ''Ja såklart!'' Alla började skratta och Justin hoppade ut ur bilen och gick till andra sidan bilen och tog mig över axeln ännu en gång.
Fly's Perspektiv:
När Justin stängt dörren vände jag mig mot Ryan och Chaz och sa : ''Justin gillar henne va?''
Båda kollade på varandra innan dom båda svarade i kör: ''Japp..''
''Försod de. Hur lång tid tar de innan dom kysser varandra tror ni?''
''Vi slår vad om 10 kr?'' Ryan log stort åt Chaz förslag.
''Jag tror det tar 2 veckor.'' Svarade jag snabbt och Ryan sade snabbt : ''3 veckor.''
Chaz såg ut att tänka lite nogrannare men sa sedan: ''1 vecka.'' Alla log och skakade hand med varandra. Precis när vi var klara med handskakandet öppnade Justin passagerar dörren och satte ner Cassie på stolen framför mig för att sedan lägga ner hennes trunk i knäet på henne och hennes klubba brevid henne , hon hade nya kläder och såg allmänt glad ut och jag visste inte riktigt om det var pågrund av att vi skulle spela hockey eller om det faktiskt hänt något där inne.

-----------------------------------------------------------------------------

Ganska kort kapitel men vad tycker ni? :) Är väldigt nöjd med detta kapitel faktiskt! :)Nästa kommer dram mycket drama! DEt kommer förmodligen upp på onsdag eller torsdag får se när det är klart men såfort det är klart lägger jag ut det! :) Blev lite tidigare än kl 19.00 men iallafall :) Bye! och kommentera!!



Jag gör gärna länkbyte med dig! Gör & lämna sedan en kommentar på min blogg så länkar ´jag dig också.(:

kram. ♥

Svar: Okej , fixar nu! kram ♥
mybieberstoryss.blogg.se

2013-03-26 // 17:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback