Nothing like us , DEL 7

 

DEL 7
Hey! Sa alla tre i kör , jag skrattade till innan jag svarade med ett enkelt hejsan tillbaka , hon log ett snett litet leende innan hon bad dem komma in.
Alla tre tog av sig skrorna och killen med ganska kort ljust hår sträckte fram handen och sa : Kanske ska presentera mig  , jag heter Ryan Butlersa han och log hon log lika stort tillbaka och tog tag i hans hand och svarade : Jag heter Madison Styles.
Den andra killen som hade lite längre hår som rakat på sidorna det var mellan brunt och låg snyggt på hans huvud  han hade även fantastiskt hasselbruna ögon. Han sträckte fram sin hand och sa med ett leende som avslöjade hans vita tänder : Jag med då kanske ,  jag heter Justin.
Hon sträckte ännu en gång fram sin hand och svarade : Ja Madison igen med ett lika stort leende. Varför sa han inte sitt efternamn? Är han på flykt eller? Hennes tankar avbröts när Chaz frågade om dom kunde prata , i enrum.
Hon svarade snabbt : Javisst, vi går in i köket. Ni kan sätta er i soffan sålänge sa hon och kollade på Justin och Ryan. Dom nickade innan dom gick mot soffan.
Såå , vad ville du? sa hon när dom satt sig på stolarna vid köksön.
Det är okej att dom följde med va? Frågade Chaz försiktigt.
Ja såklart men vilka är det?
Det är mina bästavänner sa han med ett stort leende.
Okej , men varför sa inte Justin hans efternamn?
Det är nog bäst att du frågar det själv sa han lite tyst.
Okej , sa jag och jag kände hur ena ögonbrynet lyftes.
Dom gick ut till vardagsrummet och satte sig i den stora vita soffan framför Tvn.
Har ni hånglat klart nu? Sa Ryan med ett snett leende.
Både jag och Chaz började skratta. Även Justin stämde in i skrattet. 
Vi har känt varandra i en dag så vi hånglade inte Ryan sa jag med ett lika snett leende som han och blinkade till.
Alla började skratta igen. När skratten avtog blev det tyst och jag bröt tystaden med att fråga : Så vad ska vi göra idag då? Vi kan ju inte sitta inne och kolla på TV hela dagen eller?
Vi kanske kan åka och kolla på Hockey i ishallen sa Chaz med ett frågande uttryck i ansiktet.
Om ni vill så visst! Svarade jag tillbaka.
Alla nickade innan vi reste oss upp och jag stängde av Tvn innan alla gick ut i hallen och började klä på sig ytterkläderna.
Så vem ska köra? frågade jag med ett snett leende.
Jag kan . Sa Justin med ett stort leende. Min bil är hos Chaz men jag kan gå och hämta den så kommer jag hit. Alla tre svarade i kör Okej! , innan Justin gick ut genom dörren och genom fönstret såg man honom traska mot Chaz hus lite längre ner på gatan. Han var inte lat ialla fall.
Jag tog tag i min mobil och nycklar innan jag , Chaz och Ryan gick ut till Justins bil , det var en mattsvart Range Rover , nästan likadan som våran fast våran var blänkade svart inte matt som hans. Jag låste innan jag gick till bilen och satte mig i baksätet brevid Chaz och bakom Ryan som satt i passagerar sätet brevid Justin.
Har alla bälten? Frågade Justin och log ett snett leende.
Alla tre svarade Jaa i kör innan han la i en växel och började köra nerför gatan mot ishallen.
När vi väl kommit fram till ishallen och Justin parkerat bilen på parkeringen utanför den stora byggnaden. Så knäppte alla av sig bältet innan vi gick in genom den stora dörren på framsidan av hallen. Vi tog några platser ungefär i mitten av läktaren inte längst upp och inte längst ner. Jag Satte mig ner och Chaz var snabb att sätta sig brevid mig jag log stort till honom , Justin satte sig brevid mig på andra sidan fast lite längre bort , jag log lite svagt åt honom innan jag huttrade till av kyla . Jag hade glömt hur kallt det var i ishallarna. Chaz la sin arm om mig och jag log stort mot honom. Justin såg lite missnöjd ut när han såg Chaz arm runt midjan på mig.
Jusitn's perspektiv:
Fan då. Måste Chaz få alla snygga tjejer eller? Hon verkade så snäll och dessutom var hon snygg. Jag kollade mot Ryan som såg minst lika misstänksam ut som mig. Jag tog fram telefonen och skrev ett nytt sms där jag skrev 'Äre det nåt emellan dom?'  Innan jag Visade det diskret för Ryan och han ryckte på axlarna. Jag Hoppade över en rad och skrev 'Hon är snygg iaf ;)' Ryan skrattade till lite tyst och nickade när Chaz och Madison vände sig om mot oss med frågande miner. Vad är det som är så roligt? Sa dom i kör med ett misstänksamt leende på läpparna.
Inget svarade jag och Ryan också i kör och lite för snabbt kanske för den delen. Dom båda började skratta innan dom vände sig mot matchen igen.
Madison's Perspektiv:
När matchen var klar reste sig alla och började gå mot utgången. Jag hade inte brytt mig särskilt mycket om matchen mest om Chaz varma arm runt min midja.

--------------------------------------------------------

Så där då var kapitel 7 skrivet och upplagt. Ursäkta för att delarna är så korta men vill inte att det ska bli för långt för då orkar man inte läsa tillslut och ja blablaaa ;)

Nu börjar det bli lite spännande! ;) Vad händer i nästa kapitel? ;)

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback