Nothing like us , DEL 5


Tidigare: 'Om du får välja klass så välj min !' Sa han med en blinkning.
'Det ska jag' sa jag och blinkade tillbaka.
Han ställde glasen på köksön i mitten av det stora ljusa köket. 'Säg stopp' Sa han och skrattade till.
När nästan hela glaset var fullt sa hon 'Stopp!' De båda började skratta medans han hällde upp till sig själv.

När vi pratat ett tag om ganska onödiga saker så kollade jag min mobil och såg att klockan redan var 11.25 PM. 'Oj!' Fick jag ur mig.
'Vad har hänt?' Hans min var seriös.
'Nej inget men klockan är redan 11!'
'Oj vad tiden har gått fort.' Sa han med nedstämd ton i rösten.
'Ja för fort' Tillade jag med ett leende.
Chaz var verkligen trevlig tänkte hon för sig själv.
Men han avbröt hennes tankar.
'Du , kan jag få ditt nummer?'
'Ja såklart!' Ett leende formades på hans läppar när han drog upp telefonen ur byxfickan när han räckte telefonen till mig såg jag att han redan skapat en kontakt för mig jag skrev i mitt nummer och ett 'Tack!' lämnade hans strupe. 'Ingen orsak' Fick jag ur mig och vi båda log.
'Hejdå Madison' sa han med ett stort leende.
'Hejdå Chaz' Sa jag med ett leende större än vanligt.
På vägen hem cirkulerade många tankar i mitt huvud.
Ny skola , nya vänner , nya lärare , Chaz , allt snurrade i hennes huvud och hon tyckte förvånasvärt mycket om Stratford.
När jag lagt i lakan i min säng la jag telefonen på laddning och öppnade laptopen som hade legat på det svarta sängbordet men som nu låg i mitt knä. Jag surfade in på twitter och kollade igenom den lite snabbt innan jag loggade ut och stängde den. Jag släckte lampan och tänkte på dagen men hann inte långt innan jag somnade.

-----------------------------------------------

Heej , ni får ett kapitel idag för det kommer inte komma på ett tag framöver då min skrivlust och insperation är på 0 och har skrivit ca 2 rader på Del 6 ... Så.. Men hoppas på söndag iaf! :) Sen har jag ju sportlov nästa vecka också så då kommer  jag troligtvis skriva :) 

puss o kram alla fina läsare! 

PS. om nån med novellblogg/justin bieber blogg vill ha ett länkbyte så skriv en kommentar eller mejla till [email protected] :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback